Trein - Reisverslag uit Pisa, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Trein - Reisverslag uit Pisa, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Trein

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2013 | Italië, Pisa

Gisteren begon het te regenen bij La Spezia en nog 100 km te gaan tot Pisa. Het hield niet op en op de camping aangekomen had ik weinig trek om mijn tentje op te zetten, want.....wat dan? Nee, gelukkig verhuurden ze piepie kleine huisjes, ook per nacht en ik heb voor 2 nachten geboekt.
Toen het om half 6 droog was ben ik Pisa ingetrokken. Om de toren te zien is het maar 20 minuten lopen van de camping.
De toren, de basiliek en het klooster liggen vlak bij elkaar binnen het ommuurde centrum, en ja, het barstte nog van de toeristen, ook op dat tijdstip. En iedereen ging op de foto, met de hand tegen de toren. Weer heel veel Koreanen? Japanners?
Ik zwierf verder door het stadje en belandde op een antiek/curiosa markt.
Kocht een klein schilderijtje vanwege mooie lijst en kleuren (voorstellende Venetië) maar zag later dat er heel fijn doek in zat alsof het uit een gordijn was geknipt....!
Vanmorgen scheen de zon en met de trein van half tien naar Lucca vertrokken.
Ach...Lucca....daar kleven zoveel herinneringen aan !
De Italiaanse lessen van Christine speelden zich af in Lucca en wij, Ank, Leonie en ik, namen ons voor om daar als eerste heen te gaan.
Het kwam er nooit van. En toen ik met Christine en nog een paar vriendinnen de wandeltochten op Cinque Terre gingen doen wilden we de laatste dag Lucca gaan bezoeken. Maar de treinen gingen net die dag in staking !
Maar in 2008, toen ik Wil net kende, zijn we samen in Lucca geweest. Hij had daar een B&B gehuurd, heel romantisch in het oude centrum en we zijn er twee dagen gebleven.
Vandaag liep ik alleen door die stad, kon niets meer terugvinden behalve de kerk San Miguel. Niet waar we geslapen hadden, waar we gegeten hadden, alles was verdwenen leek het wel.
De stad was nog steeds heel mooi, er zijn wel 17 kerken, de één mooi van buiten de andere mooi van binnen, maar werkelijk vergeven van de toeristen, met name Hollanders !
Om 15.15 terug naar het station voor de trein naar Pisa van 15.42......maar die bleek stuk. We werden naar een andere trein, op een ander perron gedirigeerd, die om 16.12 zou vertrekken. Ik zat er al 15 minuten toen notabene de politie binnen kwam om te zeggen dat we weer terug moesten naar het oude perron en dat daar dan eindelijk de trein naar Pisa zou vertrekken. En waarempel, hij vertrok om 16.40 !
Terug in Pisa eten ingeslagen en nu hier op 'mijn veranda' dit verslag aan het schrijven. Uiteraard met wijn, olijven, kaas en worst !
Morgen naar Florence hoewel ik nog niets van Sjoerd heb gehoord....
Lastig en spannend. Ik wil sowieso de stad (weer) bekijken maar hoop natuurlijk dat ik hem zie, na 3 maanden !

  • 10 Juni 2013 - 20:04

    Marga:

    Ha die Jeanette, Wat ben je toch weer lekker avontuurlijk bezig. En je bent me net voor want ik ga in Sept naar Florence met Anneke. Niet zo avontuurlijk als jij maar ik heb ook maar een week dus vliegen en een hotelletje is dan het handigst. Maar over een jaar als ik meer vrije tijd hebt, doe ik graag zo,n tocht zoals jij nu. Dan ga ik graag een keer mee, nog veel plezier in het mooie Italië. Alleen voor het eten wil ik er heen haha.
    groetjes en liefs Marga

  • 10 Juni 2013 - 20:36

    Christine :

    Hee Jeanette, wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Zo leuk om te lezen! Ik wil ook naar LUCCA. Leuk hoor, maar wel gek dat je zo weinig herkent. Florence, je doet precies het rondje dat wij een paar jaar geleden deden. Ontzettend leuk. Hoop dat je morgen een dikke knuffel krijgt van je zoon. Drie maanden is best lang. (En ik kan het weten haha).
    Liefs en een zoen!

  • 10 Juni 2013 - 20:36

    Christine :

    Hee Jeanette, wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Zo leuk om te lezen! Ik wil ook naar LUCCA. Leuk hoor, maar wel gek dat je zo weinig herkent. Florence, je doet precies het rondje dat wij een paar jaar geleden deden. Ontzettend leuk. Hoop dat je morgen een dikke knuffel krijgt van je zoon. Drie maanden is best lang. (En ik kan het weten haha).
    Liefs en een zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pisa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 15193

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: