Rome - Reisverslag uit Firenze, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Firenze, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Rome

Blijf op de hoogte en volg

09 Mei 2014 | Italië, Firenze

Zijn er nog mensen zijn die dit blog nog ontvangen, waaronder mijn kinderen?
Gisteren nogal laat aangekomen in Rome. De bus vanaf het vliegveld stopte na dik een uur (21.30) bij het Termini station en ik had mijn hostal vlakbij geboekt. Duzzz...appeltje eitje denk je dan maar nee ik laat me eerst de verkeerde kant op sturen....maar goed, om 22.30 toch nog aan een glas wijn en een stukje pizza. Om 11.15 in bed. Een vier persoons kamer met één stapelbed die dus voor mij was :((
Vanmorgen vroeg op pad, samen met het boek van Rosita Steenbreek en 100 % Rome. Langzaam aan werd het steeds warmer en toen ik bij de Trefi fontein kwam wilde ik er wel inspringen. Een blaar onder mijn teen dwong me terug naar het hostel en ik vertrek met volle bepakking naar mijn volgende hostel. Niet slim natuurlijk op het heetst van de dag...
Stap bovendien nog te vroeg uit de bus en loop daardoor nog drie kwartier door de stad.
Ik had nog een klein portemonneetje mee genomen met wat kleingeld maar ik kan hem nergens meer vinden. Ik snap er niks van, waar is dat ding?
Al met al geen best begin. Het vrouwen hostel waar ik nu zit heeft herbergt vooral vrouwen die hier voor een conferentie komen. Geen idee welke en weinig contact met ze.
Het is nu 18.00 uur, ik wandel nog een stukje door de omgeving en ga maar vroeg slapen. Morgen weer een nieuwe dag ;))

  • 09 Mei 2014 - 19:22

    Marga:

    Ha die Jeannette, Ik ontvang je bericht ook hoor en zie dat je in Rome zit. Om jaloers op te worden, zeker vanuit een regenachtig Texel. Ben je alleen op stap en trek je nog verder? We horen het wel weer heel veel plezier daar! Groetjes en liefs Marga

  • 09 Mei 2014 - 20:20

    Jac:

    Ik ontvang het nog prima, hoor! Geniet van het mooie weer, hier is het wel zeer wisselvallig! Wanneer begint je 'school'?

  • 09 Mei 2014 - 23:52

    Christine:

    Even wennen Jeanette, maar 't wordt vast beter. Heb je Italiaans gesproken? Geniet van alles. Liefs! Christine

  • 10 Mei 2014 - 13:59

    Ank:

    Ha die Jane,

    Dacht dat je 12 mei pas zou vertrekken maar je bent al in Rome. Inderdaad niet zo 'n goed begin maar dat haal jij ruimschoots weer in. Zo 'n vrouwenhostel is wel wat voor mij, ha,ha,ha. Wanneer begint je talencursus en hoe lang blijf je??
    Geniet van het mooie weer, geef je blaar wat rust, dus loop niet te veel. Ga je nog bij de paus op bezoek? En je moet eigenlijk ook naar Pompei gaan, is echt de moeite waard.

    Liefs en een dikke knuffel Ank

  • 10 Mei 2014 - 21:50

    Ali:

    Wat jammer dat het niet zo goed begon maar dan kan het alleen maar beter worden. Het 100% boekje is heel leuk. Wij hebben het ook gebruikt toen we in Rome waren. En ik zou zeker bij Alfredo & Ada gaan eten. typisch italiaans klein huiskamer restaurantje. Heerlijk eten en niet duur. Geen menukaart gewoon kiezen...vlees of vis, rode of witte wijn...punt. (blz 104 in het 100% boekje???? maar dat is al van een paar jaar geleden.) Via di banchi nuovi 14.
    En ik heb nog steeds pret als ik aan het "geheimzinnige sleutelgat"denk. Staat vast ook nog in het boekje. Wat hebben we lopen zoeken...
    Veel plezier.

  • 11 Mei 2014 - 00:54

    Edith:

    Hallo Jeannette,
    Nee, geen denderend begin, en hoe kun je nu je portemonnai kwijt zijn?
    Ben je nu al begonnen met je lessen?
    Komt straks van zelf wel dat je wat mensen leerd kennen, ik kijk uit
    Naar je volgende verslag, gr je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 15192

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: