Honing aan m'n kont of oversekste mannen? - Reisverslag uit Rome, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Honing aan m'n kont of oversekste mannen? - Reisverslag uit Rome, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2014 | Italië, Rome

Mijn tweede week is begonnen op school en ik ben op het punt aangeland dat ik denk dat ik het NOOIT zal leren! Italiaans is echt wel moeilijk!
Ik neem mijn petje af voor Christine die mij, Ank en Lenie in twee winters op Texel zoveel heeft geleerd!
Wat is er allemaal gebeurd sinds het vorige bericht?
Ik ben verhuisd. Ik was per dag zoveel reistijd kwijt en zit nu op 15 min.lopen van school, midden in het centrum, heerlijk!
School is van 9 tot 12.30 en da's maar gelukkig ook want veel meer kun je niet opnemen. De lerares, Marina, 40 jaar, is heel leuk en geduldig. Er zitten vier Nederlanders in mijn klas! waaronder Marjo, een vrouw uit Thorn, Limburg. Ik ben daar twee keer geweest toevallig. Het klikt goed tussen ons. Zij is hier samen met haar man om beter Italiaans te spreken want ze reizen vaak naar Sardinië !
Ook een Koreaan die opera zanger is en een Fillipijn, van22, die naar Rome is gekomen omdat zijn ouders hier al 20 jaar wonen. Een Canadees en een Zwitserse. 'Parlare Italiano, no Inglese' zegt juf, en ze heeft natuurlijk gelijk maar het is zo verleidelijk...!
Ik ben naar een kookles geweest op school en zal proberen om thuis deze heerlijke hapjes ook te maken!
Ook met school naar een eilandje in de Tiberr geweest, molto interessante!
Gisteren het Vaticaan en vandaag een expositie over Paolo Pasolini bezocht. En tussendoor: het Colosseum en andere oudheden bekeken.
Vorige week had ik mezelf in een lastig parket gemanoeuvreerd. Tijdens het eten in een pizzeria ontmoette ik Vittorio, aardige man, mijn leeftijd en we maakten een afspraakje, dat liep bijna mis maar kwam ook weer goed. We hebben gezoend en een tweede afspraak gemaakt: naar het strand, afgelopen zaterdag. En daar zag ik ineens zo tegenop. Het ging me veel te snel maar ook...er was iets geks gebeurd.
Bij onze tweede afspraak zou hij me met de auto thuisbrengen (ik woonde toen ver weg). We liepen naar zijn auto en hij moest de sleutels eerst nog thuis ophalen. 'Oké' zei ik, 'ik wacht hier wel'. Bij de auto dus, maar het duurde zo lang dat ik de straat maar eens inliep waar hij in was verdwenen. Hoor ik ineens een vrouw echt krijsen in het Italiaans en zie Vittorio onder een raam staan. Even later krijgt hij toch de deur open, pakt zijn sleutels, en zegt tegen mij dat dat zijn moeder was...Tja, zo'n zoon van 60 die nog bij zijn moeder woont...je snapt wel dat ik zo m'n bedenkingen had en later onze tweede afspraak heb afgezegd. (Krijg wel lieve sms'en van hem).
Gisteren en vandaag, beide dagen door een man aangesproken die duidelijk iets met me wilden. Gisteren een Italiaan die, net voor ik op de bus stapte, zei dat ie wel wilde betalen om sex te hebben met mij, nou jaaaa...
En vandaag was het een Rus, een knappe jonge vent, pakweg 35, die op allerlei manieren probeerde mij te verleiden...
Wat bezield die mannen?
Ik hoorde vandaag op school, nadat ik mijn verhaal over die Italiaan vertelt had, dat bij de Trefie fontein de Italiaanse mannen er een wedstrijd van maken om zoveel mogelijk vrouwen te kussen of te versieren.
Komt het door m'n blonde haar dat die mannen op me afstappen?
Wat is het? Ik ben toch echt geen 20, 30 of 40 meer.

Vandaag, precies over een week, ben ik weer thuis. Ik heb er echt zin in. Best wel een beetje heimwee. Geef mij de gewone Nederlandse man maar!

  • 21 Mei 2014 - 15:17

    Ank:

    Lijkt me allemaal heel erg druk wat je nu allemaal doet, of valt het mee?? En ja, die mannen!!!
    Je weet nu toch onderhand wel hoe ze zijn??? Dus de lessen zijn moeilijk, ja het is niet de gemakkelijkste taal.
    Dus de 27e ben je weer thuis? Ik heb nog een kaartje over voor Broadway omdat Janny wordt geopereerd aan haar heup. Het is voor vrijdag 6 juni. Misschien heb je nog geen kaartjes??
    Ik hoor het wel.

    Veel plezier en succes met de lessen.
    Liefs en een dikke kus Anky

  • 23 Mei 2014 - 21:16

    Christine :

    Hee Jane,
    Jij boft toch maar met al die aandacht. En je vraagt je af waarom? Omdat je er leuk uitziet en een mooie uitstraling hebt, vrouw alleen? Joh, volgens mij zijn alle mannen overal hetzelfde toch? Ook zij zoeken gezelschap. Ik zou het allemaal zien als een compliment.

  • 23 Mei 2014 - 21:21

    Christine:

    Niet alles was meegekomen in mij reactie.
    Leuk dat je het allemaal zo goed doet. Als je weer terug bent, spreken we gauw af en gaan we lekker Italiaans kletsen. Ik zit er ook weer helemaal in na twee weken Italië. Héérlijk. Allora, a presto.

  • 26 Mei 2014 - 10:47

    Ank:

    Hoi Jane,

    Nog een paar daagjes en dan zit je avontuur er alweer op. Ben heel benieuwd, daar kunnen we wel weer een avondje voor uittrekken.
    Ik moet je wel even melden dat Broadway op vrijdag 6 juni nog niet helemaal zeker is. Dat komt omdat ik nog meer lijntjes had uitgezet.
    Je hoort van mij zodra het allemaal zeker is.

    Goede reis terug en ik zie je snel.

  • 26 Mei 2014 - 19:20

    Ank:

    Ha die Jane,

    Broadway op vrijdag 6 juni is definitief hoor. Het probleem was dat Sjakkelien van Justin ook wel graag mee wilde, maar een oppas vinden is niet gelukt. Dus gaan wij gezelli naar Broadway.
    Ga je mij nu Italiaans leren?? A la finestra, vechio pollo, etc.

    Liefs Anky

  • 26 Mei 2014 - 19:27

    Ank:

    hoop dat je dit nog leest, mijn computer stond weer eens op tilt.

    Tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1874
Totaal aantal bezoekers 15191

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: