Laatste dag - Reisverslag uit Firenze, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Firenze, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg

13 Juni 2013 | Italië, Firenze

Morgen zit het er weer op en ga ik heeeeeel vroeg weg. Zonder ochtend file Florence uit.
Vanavond nog één keertje eten met Sjoerd. Die blijft nog tot zondag, gaat daarna naar Milaan voor eenzelfde klus.
Hij geniet er erg van om hier in Italië bezig te zijn.....!
Het was gek en bijzonder maar ook heel vertrouwd om hem na drie en een halve maand weer terug te zien.
Hij bouwt hier een stand voor G-star RAW. Gesitueerd in een mooi oud fort. Volgende week is hier een grote beurs presentatie van allerlei grote mode merken.
Florence is druk en warm. Ik ben hier 2 maal eerder geweest en kan me niet herinneren dat het ZO druk is. Eigenlijk wel de reden dat ik eerder vertrek dan gepland.
Grote groepen Japanners, Amerikanen en werkelijk overal Nederlanders.
Ook de hostel valt tegen (niet de mensen) qua hygiëne en facilities. Maar wel een prachtige ligging, naast het belangrijkste plein van Florence: La Piazza Signoria.
Ik stond vanmorgen om kwart voor negen in de rij voor het belangrijkste museum van Florence: La Musea di Uffice waar de Gouden Eeuw van Italië
qua schilderijen hangt. 'A must have done that' zeg maar.
Het ging om half negen open maar kon wel een uur wachten, zo druk al.
Eerlijk gezegd heb ik er toch niet zoveel mee. Heel veel Madonna's met kind, voor mij een beetje te veel van hetzelfde.
Zojuist nog even kaas, worst en wijn wezen scoren (de olijfolie had ik al met Edith gekocht) en laat ik nou toch een paar prachtige dans schoenen zien in een etalage.... Die zocht ik nog voor het tango dansen.
Ze riepen :' Pas mij, pas mij' . Ik kon niet anders dan gehoorzamen. Ik ging voor een rustige ' valt niet op kleur' maar dat heeft iets anders uitgepakt.
Julius zullen het tzt wel zien.
Mooi, mooi...!!
Sjoerd is een beetje laat maar zal zo wel van zich laten horen.
Ik stop met dit verslag en zeg
A la proxima volta !!

  • 13 Juni 2013 - 23:36

    Imme:

    Ik ben benieuwd naar die schoenen... :) Tot gauw mam!

  • 14 Juni 2013 - 13:12

    Marga:

    Hallo Jeanette, Leuk om alvast wat over Florence te lezen. Ik ben het boek van onze Texelse schrijfster Joyce Pool: De Castraat aan het lezen en dat speelt zich ook in Florence af. Een bijzonder goed en interessant boek.
    Heel goed dat Sjoerd met grote merken werkt ik ken de campagne van G-STAR RAW wel enigszins prachtige foto,s horen daarbij echt het RAW principe van de fotografie. Daar kan hij trots op zijn en jij ook, in ieder geval een goede reis en we spreken snel weer wat af. Ik wil het wel horen over Florence en omgeving.
    groetjes en liefs Marga

  • 16 Juni 2013 - 19:30

    Christine:

    Hee Jeannette,

    Nou, als het goed is ben je weer thuis. Zou graag binnenkort weer iets afspreken. Heb het boekje van het Pieterpad weer uit de motteballen gehaald en wil er eigenlijk wel weer verder mee. Hoop je gauw te zien en te spreken.
    Liefs Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 15203

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: