Eerste schooldag. - Reisverslag uit Rome, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Eerste schooldag. - Reisverslag uit Rome, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag.

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2014 | Italië, Rome

Vandaag was het dan zover.... Om 6 uur opgestaan, om 7 uur de deur uit om de bus te nemen naar Termini Station. Om 8 uur begon mijn proeve van bekwaamheid. Ging ik naar de klas van absolute beginners? Of kon ik een stapje hoger gaan? Het werd het laatste, ik zit in de klas, 12 personen, van wie 5 Nederlanders, 1 man, een Japanner. Zij hebben allemaal al 2 weken les gehad!
Het was leuk en ik denk dat dat zo blijft. De school organiseert ook nog allerlei activiteiten, waaronder kookles, film kijken en wandelingen door Rome. De hele week is volgeboekt...!
Hoe is het leven in Rome?
Allereerst heel veel auto's, zowel op de weg als in de parkeervakken. Bij voorkeur rij je hier in een kleine auto. De Smart is favoriet want die kun je altijd wel kwijt.
Toch ook best veel bedelaars. In parken, bij de kerken, het station. Heb mijn geld steeds zo goed weggestopt dat het tot nu toe lastig is ze iets te geven, maar ik ga er iets op verzinnen.
Het komt doordat ik op mijn eerste dag in Rome al een klein portomonnaitje ben kwijt geraakt, geen idee waar en hoe. Er zat hooguit 20 euro in, verder niets en ik snap niet waar ie gebleven is. Daarna werd ik dus enigszins paranoia!
Mijn gastgezin bestaat uit een alleenstaande moeder met 2 zonen van 11 en 18 jaar. Ook zit er nog een studente van dezelfde school. Eerst had Signora Scaringella een piepklein kamertje voor me waar allen een bed in paste. Toen ik protesteerde kreeg ik een drie maal zo grote kamer!
Het voelt nog onwennig daar en zoals gezegd nogal uit het centrum. Ik heb het aangekaart bij de school en heb tot woensdag bedenktijd.
Heb min of meer een afspraakje met Virginia as dinsdag. Ik ontmoette hem op een terras. Ik weet het nog niet, hij wilde gaan dansen, ballare..!
Meer volgt!

  • 13 Mei 2014 - 10:15

    Ali:

    Ik herken wat je zegt over heel veel bedelaars. Wij zaten in een hotel vlak bij Termini en gingen daar vaak even rondhangen 's avonds. Wij waren er in november en voor de nacht waren daklozen dan te vinden bij de luchtroosters waar warme(?) lucht uit kwam. Ook werd er dan door mensen van een instantie eten en drinken uitgedeeld. shocking vond ik te zien dat op een druk kruispunt 2 dames van zo te zien dik 70 met hun hele leven in plastic tasjes op fruitkistjes lagen te slapen. Ik denk dat hun leeftijd nog het meest indruk maakte...Ze waren de leeftijd van mijn moeder. Heel veel plezier in Rome en succes met les.

  • 13 Mei 2014 - 10:42

    Ank:

    Hoi Jane,

    Wat een belevenissen allemaal. Virginia klinkt als een vrouwennaam. Is het een Italiaantje of Chinees misschien, ha,ha,ha. Hoelang ga je verblijven in Italie?? Succes met de lessen en mooi dat je meteen al kon doorstromen, heb je toch wat aan de lessen van Christien gehad.

    Liefs Ank

  • 13 Mei 2014 - 18:02

    Christine:

    Hee Jeannette,

    Spannend allemaal. En natuurlijk ben je geen beginner. Wat klinkt het toch leuk, zo'n avontuur. En vooral die extra's via de school. Leuk hoor! Virginia? Virgillio misschien. Fai mi sapere di piu. Ogni tanti ti scriverò qualcosa in Italiano. Het klinkt lullig, maar ik zou de bedelaars niets geven, behalve iets van fruit of een broodje ofzo. Geen geld. Qui a Villasimius tutto bene. Sole, mare, fantastico. Fa da brava e comporti ti come una studentessa seria.
    Bacio.

  • 14 Mei 2014 - 18:41

    Anja:

    Hallo Kanjer, neem je vooral veel recepten mee..........en denk eraan.......je krijgt er een heeeeeele familie bij............ geniet!!!!! liefs A en A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 15201

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: