Kerst in casa Morrison - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Kerst in casa Morrison - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Kerst in casa Morrison

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2012 | Chili, Santiago de Chile

wel de vreemdste kerst uit mijn leven, omringt door 10 bekenden en familie van de Morrisons. Maar heel erg aardig allemaal. De meesten spraken alleen maar Spaans en verbeterden mijn belabberde uitspraak, op mijn verzoek, om de have klap.
Het belangrijkste maal vindt 's middags plaats om een uur of half 3. 'S Avonds eten we dan om een uur of 9 nog een klein hapje.
Claudia woont een uur rijden van Santiago, op het platteland. Echt veel te beleven is er niet, dus ik heb maandag en dinsdag een beetje thuis rondgehangen, hier en daar wat geholpen. Op eerst kerstochtend was zowel de stroom als het water uitgevallen en iedereen, ook ik, had de eettafel op kerstavond zo verlaten zonder iets op te ruimen, dus het was een enorme bende, ook in de keuken een echte puinhoop! Ga dan maar eens schoonmaken zonder water ;-) Maar het is allemaal goedgekomen.
Vandaag eindelijk de foto's geplaatst en daarna met Claudia Santiago in geweest. Niet bepaalt een mooie stad: veel beton en moderne gebouwen, uiteraard veel verkeer en veel tasjesdieven! Ik werd vaak gewaarschuwd en werd nogal paranoia! Wel handig: onder de terras tafels zitten sloten waar je je tas aan vastmaakt!
Ik heb mijn bus ticket ook vandaag gekocht en vertrek vrijdag met de nachtbus naar Puerto Mont, zo'n 12 uur rijden naar het zuiden. Ik merk dat ik weer uit kijk naar mijn vrijheid en nieuwe horizonten hoewel ik soms best wel even thuis zou willen zijn. Ik mis radio 1, lekker Nederlands kletsen met mensen die je verstaan, mijn moeder en mijn kinderen......
Maar alles wat ik nu tegenkom, soms wat minder maar meestal heel erg leuk, blijf ik bijzonder vinden en koester ik als pareltjes van herinneringen.

  • 27 December 2012 - 14:11

    Edith:

    Hallo jeannette,
    Ja kerstmis word overal anders gevierd he!, en leuk zo met de familie van Claudia daar.
    Ook goed voor je spaans, straks spreek je het vloeiend.
    1e kerstdag met moeder door schoorll en bergen getourd, en bij de familie van Ben
    een lunch gedaan, ik denk dat moeder het wel gezellig vond.
    Voor de 2e kerstdag ging moeder eten in de koppeling, dan ontmoet je weer eens andere
    mensen aan de tafel.
    Verder heb ik niet zoveel beleefd, voor de kerst kreeg ik veel last van mijn arm, (een kapselontsteking}
    zei de dokter, dus maar een pillenkuur, en hopen dat het gauw weer weg is.
    Je weet dat wij korven niet gauw naar een dokter gaan, maar soms ontkom je er niet aan.
    Gaat op dit moment alweer een stuk beter, (gelukkig)
    Nu Jeannette , ik kijk alweer uit naar je volgende verslag hoor!
    Groetjes van iedereen die je kent, en ik zal aan moeder vragen of ze weer iets te
    vertellen heeft aan je , dan typ ik het voor haar uit,
    liefs je zus

  • 31 December 2012 - 15:14

    Ali:

    Hey, een hele goede jaarwisseling (hoe je dat ook ga vieren) en alle goeds voor het nieuwe jaar.

    Groeten Ali en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 15220

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: