Silversterabend - Reisverslag uit Ancud, Chili van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Silversterabend - Reisverslag uit Ancud, Chili van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Silversterabend

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2013 | Chili, Ancud

Iedereen een hele fijne jaarwisseling toegewensd vanuit Latijns Amerika!
1 ding is zeker: volgend jaar vier ik het weer thuis of bij/met vrienden. (ik mis mijn kinderen, moeder, familie en vrienden! Homesick??)
Ik ben vanmorgen hier op Chiloe gearriveerd, een eiland zo groot als de helft van Nederland, in het plaatsje Ancud. De hostel is prachtig gelegen, uitzicht op zee en wordt gerund door een zwitser. Het barst hier dan ook van de duitsers en zwitsers, dus Silvesterabend zit wel goed, denk ik.
Vrijdagavondwas ik uit Santiago vertrokken voor een rit van 1000 km naar Puerto Montt. Dat was een hele foute beslissing....het is hier koud, nat en mistig en Puerto Montt: daar gebeurd nooit iets...!
Omdat ik niet erg kon beslissen of ik 4 dagen met een boot nog verder naar het zuiden zou gaan, ben ik er 2 nachten gebleven maar vanmorgen op de bus gestapt naar dit eiland, slechts 3 uurtjes, inclusief veerboot. Nou dat is wel even iets anders als de Texelse boot. Super simpel, geen salon en een kleine stuurhut. En toen we de haven binnenvoeren lagen er op de boeien allemaal zeehonden te luieren...! Heel leuk.
Overmorgen ga ik naar een eilandje hier vlakbij om pinguins te zien. Ik denk dat ik daarna weer terugga met de veerboot en dan maar eens een stukje Argentinie doe, richting noord, naar de warmte :-) !!

  • 01 Januari 2013 - 00:54

    Marga:

    Lieve Jeannette Heel veel goeds voor jou het komende jaar, ik begrijp heel goed dat je iedereen mist hoor volgend jaar anders misschien met elkaar en een aantal mensen? Maar het blijft staan dat het heel bijzonder is wat je doet dat neemt niemand je meer af en het weer is hier druilerig en winderig dus ook niet super. Dat 2013 maar een heel positief jaar mag worden voor je, ik heb er zin in in ieder geval. Veel groetjes en tot gauw Marga xx

  • 02 Januari 2013 - 12:44

    Marianne:

    Lieve Jeannette,
    Vanuit een koud, nat en mistig Den Burg wensen wij jou een warm en liefdevol 2013! Nog even volhouden... voor je er erg in hebt ben je weer op het Hawaii van Nederland.
    Grote omhelzing,
    Marianne

  • 02 Januari 2013 - 15:34

    Ali:

    Toch een beetje eilandgevoel uit nostalgische overwegingen ;-)?
    De allerbeste wensen en ik kan me heel goed voorstellen dat je je familie mist op deze dagen.
    Groeten van Henk en Ali

  • 02 Januari 2013 - 16:31

    Ank:

    Ha die Jane,

    Ik wens jou heel veel geluk, liefde en gezondheid voor 2013.
    Ja, tijdens de Feestdagen mis je toch wel extra je familie en vrienden. En dan kom je ook nog na zo 'n lange reis in een koude en natte stad aan, dat is natuurlijk ham en egs. Ik zou ook maar de warmte gaan opzoeken, daar knap je van op. Maar je bent al langer dan een maand weg en voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig naar Nederland. Geniet nog volop want zo 'n reis maak je niet zomaar weer.

    Ben de feestdagen goed doorgekomen en ben altijd weer blij als alles weer normaal is. De kerstboom vandaag weer opgeruimd en gelukkig gaan de dagen alweer langer worden. Je merkt het nu al.
    Het is nog steeds geen winter geweest dus misschien als jij weer terug bent.

    Hoop dat je binnenkort weer leuke mensen ontmoet en dat je nog veel gaat genieten.

    Heel veel liefs,
    Ank

  • 04 Januari 2013 - 13:27

    Truus:

    Hoi Jeannette,
    heel veel geluk, liefde, gezondheid, succes, ja eigenlijk alles wat maar wenselijk is voor 2013.
    Wat maak je heerlijk veel mee, leuke en minder leuke dingen maar je doet het toch maar, respect.
    Nu maar weer de zon opzoeken. De tijd gaat wel hard he, al weer meer dan een maand weg, dus laat alle indrukken bij je binnenkomen, het is zo voorbij.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Noa doet het gelukkig erg goed. Ik ben weer aan het werken en pas een dag op de kleintjes. Noa 5 maanden, Lisa van 2 1/2 jaar en Bas van 1 1/2 jaar,'heel leuk maar 's avonds ben ik geen mens meer, je kunt zo weinig met ze doen dus het is de hele dag achter ze aan hollen. Maar ik ga niet mopperen, ik mag en kan het toch maar doen. Geniet ze nog, een hele dikke kus vanuit een droog, donker Lelystad


  • 06 Januari 2013 - 19:04

    Christine:

    Hee lieve Jeanette,
    Wij zijn net terug van Dubai. Voor jou heel veel geluk, plezier en fijne dingen voor 2013. We gaan het Pieterpad maar weer eens op? Kunnen we lekker bijkletsen. Ik word ook altijd zo melancholiek van de feestdagen. Was blij om Nieuwjaar met man en kinderen te zijn. Maar, zoals hierboven ook door anderen geschreven. Deze reis neemt niemand van je af. Maak er nog wat moois van de laatste tijd en inderdaad, ga lekker even de warmte opzoeken. Noord Argentinie is prachtig, geniet en sluit het mooi af en dan zien we je gauw weer. Fijn hoor! Dikke kus en knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Ancud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 15229

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: