Nog anderhalve week - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Nog anderhalve week - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Nog anderhalve week

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2013 | Argentinië, San Juan

Ik ben nu in San Juan, 2 uur rijden van Mendoza, Joepie!
Maandagavond in de stromende regen vertrokken uit Salta. Hoewel het hostel maar 15 minuten van het busstation af ligt besloot ik per taxi te gaan. Nou Christian, de eigenaar ging aan de weg staan onder een lullig klein parapluutje om een taxi aan te houden maar ze zaten allemaal vol. De tijd werd krap en ik zei dat ik dan toch maar ging lopen, met een regen hoes over mijn backpack. Precies op dat moment had ie er één te pakken, gelukkig maar want het was echt de zondvloed die over Salta was neergedaald! Zulke stortbuien heb ik nog nooit gezien op Texel :-) !
De stoelen in de bus waren heerlijk en binnen een uur sliep ik, zo vast dat ik niet gemerkt heb dat er een literfles water was open gesprongen op de vloer achter mij. 's Morgens ontdekte ik dat mijn 2 tassen die ik bij me had in de bus, kletsnat waren. Fototoestel en tablet waren mijn grootste zorg maar deden het gelukkig nog. Maar alles van papier (reisboek, Spaanse les boek, aantekeningen) was aangetast door water. Tot overmaat van ramp had mijn rugzak achterin in de smeerolie gelegen dus ipv wit was ie zwart!
Ik had 2 hostel adressen in San Juan maar op het station stond een aardige jongen, Matthias van 25 jr. te lobbyen voor een ander hostel. Hoewel ik zei dat ik twee adressen had vond ik het ook wel sneu om hem te laten staan, dus op pad, de stad in.
Bij 'zijn' hostel aangekomen werd ik allerhartelijkst ontvangen door, zo bleek, zijn vader en moeder. En hoewel het hostel niet helemaal naar mijn smaak was kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om weer weg te gaan.
Bovendien bleek ook nog dat ik de enige gast ben, op zo'n 45 bedden!
('s nachts bedacht ik: 'you can check in any time you want but you can never leave! In horror films gebeurd dat...)
Vanmorgen viel het allemaal best mee. De koffie is goed, een achter- en dakterras. Alle spullen zijn weer droog, rugzak schoon en de zon schijnt heerlijk!
Ook hier weer een jongen die werkt als nachtportier en nu ijverig met de dweil in de weer is. Iets wat je overal ziet in Zuid Amerika. In winkels, kantoren, Hostels en stations: overal wordt een aantal keren per dag gedweild. (Ga ik ook doen als ik weer thuis ben ;-) ).
In Salta ben ik op mijn voorlaatste avond naar een tango salon geweest. Met de française van mijn kamer. Zij is van mijn leeftijd en danst de tango. Ik niet dus maar was nieuwschierig hoe het zou zijn. Ik droeg dus ook niet de juiste kleding: spijkerbroek en sportschoenen, in tegenstelling tot haar: rokje en dans schoenen. In een kleine ruimte met mooie tango muziek druppelden de gasten binnen. Wij zaten aan de kant aan een klein tafeltje en de française werd meteen al 2 x gevraagd te dansen. En ze danste goed. Heb een foto van haar gemaakt. Ik was van plan om na een uurtje weer op te stappen want de hele avond muurbloem te zijn..... Werd ik tot mijn verbazing ook 2 x gevraagd (voor de française! die daarna 2e keus was ha, ha) eerst door een jonge man, daarna door een oudere. 'Lo siento' mi no danse le tango'. Dat je in spijkerbroek bent...a la... Maar ze hadden mijn schoenen blijkbaar niet gezien:-)
Nee, dan mijn avondje uit met Christian en 2 gasten van het hotel.....naar La Casena di Molina, een restaurant waar plaatselijk gasten spontaan gaan zingen en spelen. Sinds lang werd het laat: half drie 's nachts! Samen met Christian en de vrouw van het duo twee flessen wijn er ingekopt, au!
Gisteren geïnformeerd naar de tour hier in San Juan, naar natuurpark Ischua...nog wat, maar de prijs....als ik mij alleen op geef 1300 pesos, met z'n tweeën 650 pesos. Oftewel 195 euro of 100 euro...! Zo zout heb ik het nog niet gegeten hier!
Kijk vandaag nog of er iets goedkopers is anders ben ik morgen vertrokken....naar Mendoza. Daar kan ik paragliden, raften en paardrijden voor die prijs!
Helaas is de Italiaanse nachtportier vertrokken naar Chili. Ik mail nog wel met hem maar zijn gebrekkig Engels moet je echt ontcijferen :-) bv. 'your' schrijft hij: 'uore'! ;-)
Jullie merken wel dat de berichtgeving opgevoerd wordt :-) , nog anderhalve week en jullie zijn van me verlost ;-)
Heerlijk om weer naar huis te gaan. Sjoerd en Imme staan op Schiphol en broer Guus haalt me op! Wat een fijne aankomst. Verheug me er echt op.
Meteen even langs moeder en dan naar Texel: lekker slapen in m'n eigen bed, staan onder m'n eigen douche (één waarvan je weet dat ie warm is!) en rijden in m'n Suzuki Swift :-) :-)

  • 23 Januari 2013 - 17:32

    Carla Slingerland:

    Hallo Jeannette,

    Ik heb van Edith jou reisverhalen gehoord en wat gaaf van je dat je zo'n verre reis maakt.
    In je uppie, dapper hoor. Maar vrouwen zijn dapper! En wat een avonturen.
    Een zus van mij is daar ook geweest en vond de mensen heel bizonder.
    Geniet van je laatste week en vooral van je thuiskomst straks.
    Heel veel groetjes van Carla uit Bergen.

  • 23 Januari 2013 - 18:47

    Christine:

    He lieve Jeannette, Heerlijk allemaal. Ik ben jaloers. Argentinie! Waar ik zulke fijne herinneringen aan heb. Sleep er nog uit wat erin zit en kom dan maar lekker naar huis. We wachten op je.
    Liefs

  • 23 Januari 2013 - 23:22

    Truus:

    wat heerlijk wat je weer allemaal meemaakt, ze worden alleen steeds jonger, en o ja, de dweil staat hier klaar voor je. Meisje geniet lekker.
    Een warme groet vanuit een koud kikkerland.

  • 24 Januari 2013 - 09:37

    Ali:

    Gelukkig dat je electronica gespaard is gebleven. Nog een leuke tijd en groeten van ons.

  • 24 Januari 2013 - 11:00

    Imme:

    Hee mams!

    Ik mag toch hopen dat je niet in spijkerbroek en sportschoenen uit bent geweest! Naar de tango is al erg genoeg :') Ik sta er wel hoor, op Schiphol, ik kan alleen niet beloven dat ik al echt wakker ben, de dag ervoor is er een feestje op m'n werk! Tot snel mams!
    xxx

  • 24 Januari 2013 - 12:52

    Anja En Arno:

    Hallo Jeanette, eindelijk even ontvangst hier in Furnas. we zitten op San Miquel op de Azoren. Geweldig mooi hier en vriendelijke mensen die we in ons beste spaans/engels/portugees proberen te woord te staan. Heerlijk weer dat gevoel onderweg te zijn in de wereld met de rugzak, Arno met het rolkoffertje...het is `m vergeven....het is alleen te koud hier... we verlangen naar zon. maar afgezien daarvan......het leven is goed. Geniet van je laatste dagen enn goede reis terug. Liefs. a en a

  • 25 Januari 2013 - 16:51

    Ank:

    Ha die Jane,

    Tjonge, jonge, wat een belevenissen weer. Ben blij dat je al je spulletjes nog hebt en dat alles het nog doet na al dat water uit en in de bus. Ik verheug mij op je thuiskomst en al je verdere verhalen. Als je thuis komt is alle sneeuw en ijs verdwenen want het gaat zondag dooien. Jammer he, anders kon je ook nog even de schaatsen onder binden.
    Hele goede reis terug Jane en geniet er nog eventjes van.

    Heel veel liefs en een knuffel,
    Ank.

  • 27 Januari 2013 - 11:12

    Edith 26 Januari:

    Hallo Jeannette,
    Gelukkig heeft je laptop en fototoestel het overleefd. De reisverslagen heeft Moeder wel voor je.
    Ze heeft een heel boekwerk gemaakt over jouw reis daar.
    Ja, als je terug bent, is hier de sneeuw verdwenen, momenteel regent het, en hier en daar glad .
    Momenteel zit ik in de lappemand, {zoals de meeste], spierpijn, keelpijn, hoofdpijn.
    Moeder belde net nog op, die gaat in de koppeling eten, ging verder zn gangetje.
    We komen (moeder en ik }, op jouw feestje hoor!, ik wil of vrijdag, of zaterdag met moeder komen,
    tot maandag.[Ja, je leest het goed, je komt zomaar niet van ons af],nou Jeannette geniet nog van
    alle pracht om je heen, en ik zie alweer uit naar je volgende verslag.
    xx je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Juan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 15239

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: