Paardrijden in Full Moon.... - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Paardrijden in Full Moon.... - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Paardrijden in Full Moon....

Door: Jeannette

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2013 | Argentinië, Mendoza

Ik ben weer terug in Mendoza, heerlijk! Moe en een beetje genoeg van in- en uitpakken hou ik een beetje 'vakantie' hier, ha, ha! Ik ga niet raften en paragliden, vind het toch een beetje eng.....maar ik heb me wel opgegeven voor 'Full Moon Horse riding' morgenavond!
Niet dat ik kan paardrijden hoor! Ooit, een leven geleden in De Koog bij Annelies .....(Rommel?) een tocht gemaakt en dat was geen succes. Tijdens de 'lange' tocht sloeg het paard linksaf voor het kleine rondje en zette het op een draf richting manege. Ik had niets in te brengen en hing aan de zijkant van het paard, doodsbang, en dacht: DIT nooit meer !
Maar ja, nu dus toch. De paarden gaan stapvoets vanwege het ruwe terrein en na de rit is er een barbecue met wijn en muziek. Het lijkt me een prachtige afsluiting van 2 maanden Zuid Amerika!
De tocht naar Ischigualsto is gelukt maar had heel wat voeten in aarde! (Wat een gekke uitdrukking toch).
De prijs -650 pesos- was mijn grootste obstakel en toen kwam de signora van hostel met een goed idee. 'Als je nu de 'collectivo' (is plaatselijke bus) neemt en dan in Valle Fertil je tour boekt dan kom je uit op 300 pesos' zei ze. 'Maar de laatste bus terug naar San Juan gaat om 5 uur, mis hem niet'!
Ik dus 's morgens, half acht, in de bus voor een ritje van 4 uur naar Valle Fertil. Bij aankomst stond 'India' al te lobbyen voor hostel en tour. No hostel para mi porque mi retourno a San Juan, zei ik. Maar hij hielp me snel uit de droom: de tour vertrok pas om half vier 's middags en zou om 10 uur 's avonds pas eindigen.....Balen, wat nu? Ik moest weer terug naar San Juan want de volgende ochtend vertrok mijn bus naar Mendoza.
India had de oplossing. Er ging nog een nachtbus om half vier 's nachts, aankomst San Juan: half acht. Tijd genoeg om mijn spullen te pakken en de bus te halen.
Maar wilde ik dat wel? Even een nachtje doorhalen is nou niet mijn specialiteit!
Ik had inmiddels twee aardige meiden ontmoet die al 5 dagen 'vast' zaten in Valle Fertil. Steeds was de tour uitgesteld. Het ene meisje kwam uit Oekraïne maar woonde in Dubai. Wat ze daar allemaal over vertelde....ik vertel het als ik terug ben.
Afijn, na een uurtje denken besloot ik te blijven (8 uur reizen is dan niet voor niks geweest). Regelde de busticket, belde met mijn hostel.
De tour was prachtig, weer zulke mooie landschappen gezien en bij terugkomst samen met de meiden naar een restaurant gegaan om te eten, en met z'n tweeën 2 flessen wijn (de duitse dronk water) erin gekopt totdat onze bus vertrok. Daarin heb ik nog 3 uurtjes geslapen en alles verliep verder volgens plan.
's Avonds in mijn hostel in Mendoza sleepte ik me om 9 uur uit bed om toch maar iets te eten te maken. Ik was het ineens zo zat om weer opnieuw de mensen hier te leren kennen, de gewoontes van het hostel te snappen....bluhhhh. Ik loop naar de keuken en hoor ineens een bekende stem achter me....het was Miguel, terug uit Chili! Ik was zo blij hem te zien en vloog 'm om zijn nek. Ik kon niet geloven dat hij hier was. (Hoewel in zijn laatste mail stond: 'uore hostel Lao ....very nice, maar ik begreep niet dat hij daar al was).
Samen met Diego, een 'hostal' vriend van hem dronken we Fernett Branca met cola en ijs. Erg populair in Argentinië.
(Ik had het al eerder met Christian in Salta gedronken.) Het werd dus weer laat maar heel gezellig.
Wat misschien problemen gaat geven is dat Miguel vertelde dat het uit was met zijn vriendin (een Engelse die een tijd in Italië woonde en nu 3 maanden zwanger is van hem!) Hij wilde niet langer in Europa blijven gezien de economische omstandigheden maar zij wilde niet, zwanger en wel, naar Zuid Amerika. Tja, ik snap dat wel van haar en zei hem dat ik het ook wel egoïstisch vond van hem om zo kort door de bocht te zeggen dat het dan maar uit moet zijn. We zijn het niet eens geworden.
Ik hoop dat het de vriendschap niet verstoord en maak me een beetje zorgen over mijn enthousiaste begroeting eerder op de avond. Dat ie dat niet verkeerd interpreteert. Ik voel alleen maar vriendschap en heb nog helemaal geen zin in relatie gedoe...!
Maandag vertrekt hij naar Bolivia en dinsdag vertrek ik naar Santiago. Deze laatste dagen hier zullen we, hoop ik, vriendschappelijk en gezamenlijk doorbrengen.
Hij gaat NIET paardrijden in de volle maan en dat is maar beter ook ;-) !

  • 26 Januari 2013 - 16:37

    Marga :

    Ha die Jeannette, Dat zijn toch allemaal weer belevenissen ik ben heel benieuwd naar je verhalen in het echie. Hiet is het plots gaan dooien na een tijdje pittige vorst en sneeuw. Dus wellicht is als je thuiskomt alles weer mooi groen. Ik vind het wel jammer Texel was wel erg mooi wit vooral gister met het zonnetje.
    Ik wens je alvast een goed terugreis je bent vast wel weer blij om iedereen weer te zien. Tot spoedig veel groetjes en lfs Marga

  • 26 Januari 2013 - 17:13

    Christine:

    Zo, toch nog een spannende intrige zo op het eind. Haha. Dat paardrijden kan sowieso beter zonder hem. Ik denk dat je al je aandacht nodig hebt en dan wordt je niet onnodig afgeleid. Je vermaakt je dus nog uitstekend. Heerlijk hoor. Naar die Dubai verhalen ben ik wel benieuwd uiteraard. Ik ga vanavond met de meiden naar Klif, met eten vooraf. Gezellig. Het was hier heerlijk weer. Vorst, sneeuw en zon. Maar vandaag is de dooi ingevallen. Dus het feest is voorbij. Tot gauw Jeannette.
    Liefs.

  • 26 Januari 2013 - 20:13

    Ali:

    Geniet nog van laatste dagen daar en rustig aan op het paard. Enne...Miguel klinkt als trouble ;-)

    Groeten, Ali en Henk

  • 27 Januari 2013 - 12:48

    Truus:

    wat een belevenissen weer, ik ben benieuwd hoe je paardrijden toer was in het volle maanlicht, ik krijg er een beeld van voor mij, jij hangend aan de zijkant van het paard, hangend over een klif en dat een schone jonge man je komt redden. Ben benieuwd naar de verhalen van Dubai. Je hebt een hoop te vertellen dus je moet maar gauw langskomen. Een goede terugreis, dikke kus.

  • 11 Maart 2013 - 15:00

    Melita Van Meijl :

    Beste Jeannette,

    Ik wil graag eens naar Mendoza op vakantie. Wat is een echte aanrader? Of wat zijn mooie bezienswaardigheden/plaatsen? Ik wil namelijk ook graag paardrijden en de wilde paarden zien (gauchos).

    Groetjes Melita van Meijl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 15226

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: