Laatste dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Santiago

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2013 | Chili, Santiago de Chile

Mijn laatste verslag....
Ik ben dan eindelijk ook een backpacker geweest! Wel een beetje laat in mijn leven maar, mits niet te veel in de rugzak, heel goed te doen. :-)
Met een basisplan van mijn reis in m'n hoofd, geeft het veel vrijheid. Het kopen van een bus ticket, reserveren van hostel...het is een makkie hoewel ik het in 't begin in Cusco, nog best spannend vond allemaal.
Het slapen in Hostels is belangrijk voor het ontmoeten van mensen. En de meeste Hostels zijn schoon, hebben een keuken voor gebruik, je kunt je was doen en een tuin/patio.
Ik begon in Cusco in een hotel: het Ninos hotel, van de Nederlandse Jolande van den Berg, kostte 22 dollar per dag, maar de opbrengst ging naar de straatkinderen van Cusco. Ik heb haar childrens project bezocht en was diep onder de indruk. Per dag kunnen 500 kinderen een maaltijd krijgen in 2 kinder restaurants, ze kunnen dan tevens douchen, tanden poetsen en na school lezen in een kleine bibliotheek waar ze ook geholpen worden met hun huiswerk. Ze zorgt voor tandarts en dokter.
Kijk eens op google over deze bijzondere vrouw en misschien wil je haar steunen met tien euro per maand. Ik ga het zeker doen.
Zoveel armoede in Peru, maar ook in Bolivia.

De hoogtepunten waren de drie dagen in Uyuni woestijn: het zoutmeer, de Andes, lagunes en woestijn. Ook de tochten die ik gemaakt heb rond Salta in Noord Argentinië.
En de steden Mendoza en Salta waren de mooiste op mijn reis.

De mensen die ik ontmoet heb waren stuk voor stuk aardig en behulpzaam. John, Jamal, de Koreaanse vrouw uit Londen (ga ik opzoeken) de fransman naast mijn kamer in San Pedro, de Duitser in Vicuna, de familie van Claudia, Marc in Puerto Montt, Miguel, Maria, Jenny, Nele, Diego, Suzan, Madeleine en Rudolfo in Mendoza en Gavino, Christian en Ariel in Salta. Galina uit San Juan.
Met vier, vijf mail ik regelmatig. John is gisteren vertrokken naar Australië, Jamal zit in de States al weer te broeden op een nieuwe reis, Miguel is onderweg naar Bolivia. Diego is agent in Buenos Aires en ook weer aan het werk.

Mijn dip rond Nieuwjaar hoort er ook bij, zeggen de 'travellers', iedereen heeft het een keer. Ik ben heel blij dat ik ben gebleven en heb het echt fantastisch gehad, ook door jullie reacties die ik maar wat graag las!

Gisteren in het Memorial Museum geweest hier in Santiago. Enorm aangrijpend, de tijd van de militaire junta, van 1973 tot 1987.

Vandaag mijn laatste dag...cadeautjes kopen, nog 1 keer dat lekkere broodje eten en van de zon genieten.
Iedereen bedankt voor het meeleven en support, zie jullie gauw
Hasta luego e muchos besos, Jeannette

  • 31 Januari 2013 - 19:35

    Ali:

    Een hele goede reis en straks lekker de tijd nemen om al je indrukken te verwerken en een plekje te geven. Wat zal je moeder en je kinderen weer blij zijn je te zien. Ik hoor vast je verhalen wel eens, hoewel ik genoten heb van je reisverslagen hoor.
    Groeten Ali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 15228

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: