Tunnelvisie en Riviera - Reisverslag uit Pietra Ligure, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu Tunnelvisie en Riviera - Reisverslag uit Pietra Ligure, Italië van JeannetteKorff - WaarBenJij.nu

Tunnelvisie en Riviera

Door: jeannette

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2013 | Italië, Pietra Ligure

Wat een tunnels heb ik van binnen gezien. Eigenlijk rij je door Zwitserland ondergronds :-) , maar zonder gekheid: ik heb enigszins een tunnel fobie en da's dus lastig.
Na Luzern zou de Gotthard tunnel komen en toen ik uit een tunnel reed van 2 kilometer dacht ik dat dat 'm was....maar hij kwam een half uur later en was 19 km !!
Ik heb het overleeft maar neem waarschijnlijk een andere route terug :-)
Onderweg ben ik in Lugano gestopt en ging op zoek naar hotel Dischma waar ik 42 (!) jaar geleden had gewerkt. Het stond er nog maar niet meer met de Nederlandse eigenaren. Ik mocht zelfs beneden in de keuken kijken waar niets veranderd was. Een paar foto's gemaakt en voort met de reis!
Woensdag om 15.00 uur op de camping bij Edith en Ben gearriveerd.
Mooi en rustig plekje. Gisteren naar de markt geweest, twee dorpjes bekeken en heerlijk gebbq'ed. Ik kocht een mooi rood stuk vlees (doe maar 2 stukken) 6 worstjes, en moest 30 euro afrekenen, wat veel leek maar eigenlijk best te doen was want we eten er vandaag weer van :-)
Het weer is heerlijk, 24 graden, maar bij jullie ook hoor ik.
Het plan is om zondag weer te vertrekken, ieder een kant op. Zij naar Frankrijk en ik via Lucca naar Florence.
In Florence zie ik Sjoerd, blijf nog een paar dagen hangen en neem dan een nieuwe koers, welke weet ik nog niet.
Ciao, arrivederci !

  • 07 Juni 2013 - 13:34

    Ingrid:

    Hoi,fijn om te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gegaan is .Ik voel helemaal met je mee wat de tunnels aangaat .Doe de groeten aan de familie en je plantjes leven nog.Liefs Ingrid

  • 09 Juni 2013 - 01:39

    Christine:

    Hee Jeanet,
    Nou, jij hebt de smaak te pakken. Wat een heerlijk verhaal weer. Ik krijg er trek van én zin in Italië. Doe je Edith en haar man de groeten? Wij zij net terug van Jazz on the Waves.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pietra Ligure

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Honing aan m'n kont of oversekste mannen?

12 Mei 2014

Eerste schooldag.

09 Mei 2014

Rome

13 Juni 2013

Laatste dag

10 Juni 2013

Trein

Reislustig type die zich graag ook huisgebonden voelt.

Actief sinds 21 Nov. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 15235

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: